Kryteria dla hotelu ubiegającego się o certyfikat
HOTEL PRZYJAZNY RODZINIE
12 Edycja 2019/2020 - czas covid 19
(wyposażenie bezpłatne w hotelu)
Pokój Hotelowy (Tak/Nie)
- Łóżeczko z materacem dla małego dziecka
- Pościel w łóżeczku dla małego dziecka
- Czajnik do zagotowania wody
- Nawilżacz powietrza
- Ekologiczne naczynia i sztućce dla dzieci
- Zabezpieczenia kontaktów
- Przewijak dla małych dzieci
- Zabezpieczenie okien i drzwi balkonowych przed otwarciem przez dzieci
- Pisemna informacja o udogodnieniach dla dzieci, ważnych telefonach do lekarza, apteki i itp., pierwszej pomocy medycznej, atrakcjach dla dzieci w obiekcie
- Informacja o atrakcjach dla dzieci w obiekcie, regionie, atrakcjach sportowych oraz rekomendacjach i pomysłach na rodzinne spędzanie czasu
- Informacja o zasadach sanitarnych, które są stosowane w obiekcie wg aktualnych wytycznych
Łazienka Hotelowa (Tak/Nie)
- Dodatkowe ręczniki dla dzieci
- Wanienka do kąpieli dziecka
- Mata antypoślizgowa pod prysznicem lub w wannie
- Miska do prania
- Krzesełko łazienkowe lub podest
- Nocnik lub nakładka na sedes
- Pojemnik na brudne pieluchy lub jednorazowe torby
Recepcja/Lobby (Tak/Nie)
- Aktualne telefony do: najbliższego lekarza pierwszego kontaktu, pediatry, ginekologa oraz pielęgniarki
- Aktualny kontakt do najbliższej apteki
- Publiczna toaleta z przewijakiem dla małych dzieci
- Apteczka z plastrami, wodą utlenioną, jałowymi gazikami i bandażami oraz solą fizjologiczną w ampułkach
- Jednorazowy termometr do mierzenia gorączki lub elektroniczny termometr z wymiennymi jednorazowymi końcówkami
- Miejsce na przechowywanie wózków dziecięcych
- Możliwość zakupienia w recepcji dań dla małych dzieci i niemowląt lub przygotowania na życzenie
- Możliwość zamówienia opiekunki na życzenie rodziców
- Pisemna informacja o udogodnieniach dla rodzin z dziećmi w tym obiekcie z logo HPR dobrze widoczna
- Aktualny certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej – OBIEKT BEZPIECZNY HIGIENICZNIE
Restauracja (Tak/Nie)
- Krzesełko do karmienia dla dzieci
- Wydrukowane specjalne menu dla dzieci z informacjami o mniejszych porcjach dla dzieci w niższych cenach
- W menu dla dzieci do wyboru: ryż, kasza, frytki, ziemniaki
- W menu dla dzieci do wyboru co najmniej 3 różne surówki lub sałatki
- Podgrzewacz do butelek lub słoiczków
- Ekologiczne naczynia i sztućce
- Jednorazowe śliniaczki dla małych dzieci
- Oznakowanie w restauracji miejsca z akcesoriami dla dzieci
- Pisemna informacja o udogodnieniach dla dzieci widoczna w restauracji
- Pisemna informacja z logo HPR o udogodnieniach dla dzieci widoczna w restauracji lub widoczne dla gości i dostępne udogodnienia
Jakość obsługi (Punkty od 0 do 5)
- Ciepłe, przyjazne powitanie
- Sprawny meldunek
- Udzielnie informacji o udogodnieniach dla rodzin z dziećmi w czasie meldunku
- Zapytanie o specjalne potrzeby rodziny z dzieckiem/dziećmi
- Poziom czystości w pokoju hotelowym i na terenie obiektu
- Chęć współpracy obsługi w spełnianiu próśb
- Szczere, oddane nastawienie personelu
- Obsługa w restauracji, recepcji, służby pięter i miejscach zabawy
- Podejście do rodzin z dziećmi
- Łatwość poruszania się po obiekcie – dobre oznakowanie
- Czystość i zasady bezpieczeństwa sanitarnego
- Kreatywne pomysły na spędzenie woolnego czasu w hotelu i okolicy